perjantai 3. toukokuuta 2013

Miksei mun kasvit kasva? ...eiku


Mä olen ehkä sellainen hieman kärsimätön ihminen välillä. Asiat tapahtuis aina mieluiten heti, kun mä saan jonkun päähänpiston. Sen takia kasvien kasvattaminen on mulle vähän haastavaa puuhaa. Tuijottelen mun yrttipurkkeja joka päivä ja turhaannun, kun aina vaan näyttää samalta. Sit suihkuttelen ja siirtelen taimiparkojani koko ajan ja odotan ihmeitä tapahtuvan. Ne varmaan pärjäis huomattavasti paremmin ilman mun "apuani".

Tänä vuonna olen tiedostanut malttamattomuuteni ja räpsinyt silloin tällöin kuvia todisteeksi kehityksestä kukkaruukkuissani. Ja kyllähän ne ihan oikeasti kasvaa, toiset vähän enemmän kuin toiset...  (Pahoittelen huonoja kuvia)

Kaupan basilikan jämät 3.4.

17.4.

3.5. (toinen uhrattiin bolognese-kastikkeelle)

Timjami 6.4.

 ..17.4...


... ja 3.5.

opiskelijatoverilta saatu Starfish-chilin taimi 3.4.
17.4. (ruukun halkaisija 13,5 cm)
3.5. Tän vauvan kasvuvauhti sopii jopa mun kärsivällisyydelle :D Pienen googlailun jälkeen selvisi, että Starfish voi kasvaa kahteen metriin!

Lisäksi mulla on kasvamassa minttua, oreganoa ja kuukausimansikkaa, sekä jo vuoden vanhat Demon Red ja Anaheim -chilit. Eilen saadut tomaatin siemenet pääsevät aloittelemaan itämistään heti tänään :)







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti